5 Temmuz 2013 Cuma

Nova Custom Guitars Relic Stratocaster incelemesi..

Selamlar;

Ülkemizde son yıllarda yerli ve el yapımı gitarlar epeyce artmaya başladı ve bu da beni oldukça sevindiriyor, zaman buldukça değerli ustalarımızın atölyelerini ziyaret ediyorum, elleriyle hayata geçirdikleri enstrumanların ucundan tadına bakıyorum elimden geldiğince, hani hesapta gurmeyiz ya:)

Çok sevdiğim canım dostum, Fatih Yılmaz'ın kendi elleriyle kurup yürüttüğü, Nova Custom Gitar Atölyesi'ne uğradım, bir strat denetti bana, çalar çalmaz her yönüyle hayran kaldım ve gitarı rehin alıp eve getirdim incelemek için-)

Gitara ana hatlarıyla göz atacak olursak;

-Gövde de Alder(kızılağaç) kullanılmış, Sonic Blue bilen bilir ki benim en sevdiğim renktir, nitroselüloz cila, çok güzel bir relic işçiliği ile birleşmiş, yalnız burda güzel bir detay var ki, normal stratlarda polyester üzerine cila atılır, Fatih gövdeye direk nitro cila kullanmış, bu da daha  ince bir boya tabakası ve ağacın daha iyi hava alması demek..

-Köprü olarak vintage wilkinson köprü kullanılmış, her yönüyle sağlam ve dayanıklı bir köprüdür, bu da yine gövdeye uysun diye relic hale getirilmiş..

-Manyetikler "Guitar Finish" marka(GFS).. ancak Fatih usta tarafından modifiye edilmiş..Daha önce hiç denememiştim bu marka manyetikleri, amerikan üretimi ve çok başarılılar(ton örneğinde dinleme şansınız olucak)

-Sap ta, tek parça Maple (akçaağaç) var, üzerinde muntazamca çakılmış 21 adet Jim Dunlop 6230 fret var, bu perdeler alçak ve yayvan olduklarından çalımı pek kolaylaştırmış. Sap, gövdeye 4 vida ile tutturulmuş, ancak vidaların bağlantı noktalarını farklı tutarak değişik bir fikre imza atmış Fatih Usta, bu şekilde bağlandığında sap minimum şekilde yerinden oynuyor ve asla kaymıyor, ki denedim hakikaten de öyle..

-Üst eşikte Tusq eşik kullanılmış, gayet başarılı..bu arada benim için gitardaki en önemli parçalardan biridir üst eşik, özellikle ton ve akort stabilitesi açısından..

-Kulakçıklar yine Wilkinson marka, tuşeyi ve bendleri epeyce abartarak çaldım akort stabilitesi oldukça iyi, 2 adet de string tree var, tellerin gerginliğini muhafaza etmesi için konulmuş..

-Gitarın headstock (kafa kısmı) Nova Custom Guitar tarafından dizayn edilmiş, üzerinde de çok şık logoları var..

Genel hatlarıyla toplayalım:


  • 21 perde,
  • Tek parça maple sap
  • Alder body
  • Nitrocellulose Sonic blue finish
  • Vintage style Wilkinson köprü
  • 3 single-GFS- Fly modified
  • Wilkinson akort burguları.
  • Dunlop 6230 fret

Değerlendirme: Genel anlamda çok güzel gitar, zaten Alder ve Maple birleşimi,oldukça parlak cıngır cıngır bir gitar demek, single manyetikte oldu mu tadından yenmiyor, çok güzel bir dengesi var gitarın..Kendini çaldırıyor, tabi ki siz bu gitarı isterseniz farklı manyetik kombinasyonlarıyla da sipariş edebilirsiniz.
Sipariş ve detaylar için: http://m.sahibinden.com/classifiedDetail.html?id=129161136

Stratocaster denilince akla ilk gelen isimlerden Yngwie Malmsteen'in "Amberdawn" parçasını kaydettim gitarla, umarım beğenirsiniz, görüşmek üzere, hoşçakalın..

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151552766729685&set=vb.640964684&type=3&theater


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımda

Fotoğrafım
Merak ettiğiniz herşey Gitar Gurmesi'nde..

Blog Arşivi