12 Temmuz 2013 Cuma

Değişik markalarda gitar kabloları

Selamlar;
Enstruman kablolarını epeyce zamandır inceliyorum, bir çoğunu da kayıtlar yaparak, iyice emin olana kadar karşılaştırdım. Hemen açıkca söylemeliyim ki; elektrogitar çalıyorsanız kesinlikle iyi bir kablonuz olmalı.. çünkü kaliteli ve kalitesiz kablo arasındaki farkı duyduğunuzda, hemen bir gitar mağazasına  gidip yeni kablo alacağınıza eminim.
Öncelikle kablonuz ne kadar kısa olursa, tizlerdeki sinyal kaybınız da o kadar az olur..ben evde yaptığım kayıtlarda 1,5 metrelik bir kablo kullanıyorum, sahnede de 3 metreyi geçmiyor. denemelerimde gördüm ki 2 metrenin üstüne çıktığı anda tiz frekanslarda belirgin bir azalma görülüyor ve dolayısıyla kablo enstrumanınızın, manyetiğinizin karakterini tam olarak yansıtamıyor, bunun dışında dip gürültüsü farkını söylemiyorum bile..

Tabi sahnede kablolar uzamak zorunda kaldığı için, bu kaybı ortadan kaldırmak adına true bypass pedalın "tersi olan" buffer devreli pedallar devreye giriyor. Burda da bir yanlışı düzeltmek istiyorum; herkes true bypass pedallara kafayı takmış durumda, tamam true bypass iyi bişeydir, çünkü bu tarz pedallarda sinyaliniz pedaldan geçerken bir değişime uğramaz, ancak set-upınız büyüdükçe ve kablolar uzadıkça, "eğer bütün setup true bypass pedallarla doluysa" sinyaliniz zayıflayacaktır, bu yüzden ünlü gitaristler illa ki setuplarında buffer devreli bir pedal kullanırlar(sinyal güçlensin dengelensin diye) 
Sonuç olarak ufak setupta veya evde true bypass pedallar iyidir, ama setup büyükse ve büyük bir sahneyse, sinyal azalacağından en az 1-2 tane buffer devreli pedal kullanılmalıdır.
Konuya tekrar döncek olursam; ucuzundan pahalısına 5 çeşit marka da kablo test ettim ve kaydettim, burda "şu iyi şu kötü" demicem takdiri size bırakıcam, Kabloların uzunluklarının hepsi 3'er metre, ve direk elektrogitar direk ses kartına girerek kaydedildi, pedal yok,amfi yok..Dinleyin, hangisini sevdiyseniz yorum olarak yazarsanız da sevinirim..görüşmek dileğiyle, sevgiler..



1 yorum:

  1. elinize sağlık çok faydalı bir video olmuş bu kadar fark edeceğini hiç beklemiyordum ben dimarzio yu sevdim

    YanıtlaSil

Hakkımda

Fotoğrafım
Merak ettiğiniz herşey Gitar Gurmesi'nde..

Blog Arşivi